Výlet do Liberce

25. 4. 2007

Po dlouhé době zůstávám na víkend v Liberci. Důvodem je výlet na Ještěd, do hasičárny a do ZOO.
V sobotu v 10 hodin přijíždí vlakem 13 lidí z Chrudimě. Uloží si věci, které nepotřebují, u nádražních hasičů, kde nám ukázali hasičské terénní auto. Poté vyrážíme tramvají do Horního Hanychova a odtud pěšky na Ještěd. Cesta byla hůře značená :-), tak jsme se vydali po sjezdovce nahoru. Po vyšlápnutí nejhoršího přišlo rozhodnutí zabočit a "vrátit se". Došli jsme k lanovce, která byla v opravě, a mohli jsme znova šlapat do kopce. Zpočátku to šlo celkem v pohodě, kopec jen prudce stoupal. Pak přišly na řadu i kameny. Někdo s obtížemi, někdo bez nich, ale všici jsme dorazili na vrchol. Zde jsme se pokochali nádherným výhledem na všechny strany a dohlédli jsme až na Krkonoše, kde mají ještě sníh. Bylo tu nádherně, jen trochu chladno. A proto jsme se šli zahřát a většina i občerstvit. Dolu jsme to nejhorší obešli jinší cestou a zbytek někteří seběhli. Tramvají návrat na nádraží. Loučím se, protože jdou ještě do Babylonu a já zpět na koleje odpočinout si. Přeci jen to pro mě bylo náročný, ale klidně si na Ještěd vylezu znovu.
V neděli ráno jdeme navštívit Hasičský záchranný sbor libereckého kraje. Hasičská stanice se nachází nedaleko Babylonu. Prohlédli jsme si auta, jejich vybavení a nezapomněli se vyfotit. Další kroky vedly do liberecké zoologické zahrady založené roku 1919. Viděli jsme žirafy, zebry, takina, velbloudy, bílé tygry, lva, různé ptactvo a další více či méně roztomilá zvířátka. Skoro všici se tu naobědvali, popili a poseděli. Rozloučila jsem se a výletníci odjeli tramvají směr nádraží.